Jak pozyskiwać klienta przez rekomendacje?

Zwiększenie przychodów w firmie dzięki pozyskaniu klientów przez rekomendacje jest skutecznym rozwiązaniem do osiągnięcia sukcesu biznesowego. To łatwiejsze niż mogłoby się to wydawać. Dowodzą tego członkowie BNI Polska, największej organizacji rekomendacji biznesowej na świecie.

Już ponad 1400 przedsiębiorców może się pochwalić członkostwem w BNI Polska. W 2015 roku udzielili oni sobie nawzajem 43 tys. rekomendacji biznesowych, które przełożyły się na realizację zleceń o wartości ponad 80 mln zł. Członkowie BNI Polska mają możliwość nie tylko dawania lub otrzymywania rekomendacji, ale także nieustannie szkolą się, jak pozyskiwać nowych klientów dzięki poleceniom i zwiększają swoje kompetencje biznesowe. Przykładem takiego szkolenia jest GROWTH EXPERTS ACADEMY, która odbędzie się 28 października br. Warto przyjrzeć się bliżej temu wydarzeniu.

jak-prosic-o-rekomendacjeSzybkie rozwijanie firmy ze wsparciem BNI Polska

Uczestnicy GROWTH EXPERTS ACADEMY spotkają się w MCC Mazurkas Conference Center w Ożarowie Mazowieckim. Jednym z gości konferencji będzie Sam Shwartz, na co dzień przedsiębiorca i dyrektor BNI Izrael, ale szerzej znany przede wszystkim jako certyfikowany trener Networking Professional, który przemawia na konferencjach organizowanych na całym świecie. Dzięki niemu oraz pozostałym prelegentom przedsiębiorcy będą mogli dowiedzieć się, w jaki sposób szybciej rozwinąć swoją firmę, jak pozyskać nowych klientów, podwoić sprzedać i osiągnąć założone cele biznesowe.

Takie organizacje, jak BNI, wychodzą z założenia, że edukacja jest nieodłącznym elementem prowadzenia skutecznego biznesu. Dlatego członkowie mogą liczyć na kompleksowe szkolenia prowadzone przez najlepszych trenerów – praktyków biznesu. GROWTH EXPERTS ACADEMY jest tego potwierdzeniem. W programie konferencji przewidziano takie tematy, jak nawyki skutecznego działania, tworzenie planu marketingowego dla członkostwa w BNI, jak prowadzić efektywne spotkania biznesowe, co cechuje ludzi sukcesu, jak zdobyć rekomendacje i wiele innych.

Rekomendacje – ukryty potencjał

Nie wszyscy biznesmeni doceniają jeszcze potencjał ukryty w rekomendacjach, a to poważny błąd. Badania pokazują, że już co piąty Polak dokonuje zakupów z polecenia (źródło: http://obserwatorium.pl/raporty/rola-rekomendacji-w-decyzjach-zakupowych/). Niektóre działania marketingowe, jak tradycyjne reklamy, budzą coraz większą niechęć i często są niewiarygodne. Klienci i kontrahenci wolą korzystać z oferty firm, które już znają lub z których korzystali ich znajomi, rodzina itd. Takie organizacje, jak BNI Polska, podkreślają to, co odgrywa coraz większą rolę w osiągnięciu biznesowego sukcesu – rekomendacja pozwala skutecznie pozyskać klientów. Oczywiście, żeby zdobyć zaufanie i renomę, trzeba proponować produkty i usługi dobrej jakości, ale należy także być uczciwym w stosunku do klientów i kontrahentów. Takie podejście pozwoli łatwiej zdobyć kolejne rekomendacje i umożliwi przekucie ich w biznesowy sukces.